Onsdagen den 6 mars 2013

I går alltså på förmiddagen när jag stod och diskade i köket så ringde telefonen. De var min kära mamma som ringde och de hon sa fick mitt leende på läpparna att plötsligt ändras till en ledsen min.

Mamma: "Jag har något tråkigt att meddela"

Mera minns jag inte riktigt vad hon sa, men de hela var att hon skulle meddela mig att min morfar hade somnat in för sista gången en halvtimme tidigare, efter några dagar på sjukhuset. Efter att han föll ihop på golvet i hammarland på ålderdomshemmet.

Jag säger och tänker så att han har de bättre där han är nu, han hade inget liv på slutet. Han led av svår Alzheimers och de gick knappt att få kontakt med min kära morfar på slutet. Men nu får han i alla fall träffa sin fru igen min kära mormor, de senaste året sen hon gick bort har han försämrats mera, tidigare hade han något att se fram emot varje söndag när hon besökte honom på ålderdomshemmet.

Jag älskade/älskar dig morfar fast de var svårt ibland.

vi ses i Nangijala!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0